Subject: FW: Kernu-Päädeva eelprojekti lahendus ja RMK mahasõidud
From: "Elle Tamm" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 1 Apr 2025 14:07:23 +0300

Palun kiri registreerida, toimik
<https://delta.transpordiamet.ee/dhs/faces/jsp/dialog/container.jsp>
8-1/23-065 Riigitee 4 (E67) Tallinn-Pärnu-Ikla km 41,9-62,3 Kernu-Päädeva
lõigu eelprojekt

Lugupidamisega

Elle Tamm

Projektijuht

planeerimise osakond

+372 559 76 476

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Transpordiamet

From: Jürgen Kusmin <[email-masked]>
Sent: Tuesday, April 1, 2025 10:32 AM
To: Elle Tamm <[email-masked]>
Cc: Indrek Oden | Roadplan <[email-masked]>
Subject: RE: Kernu-Päädeva eelprojekti lahendus ja RMK mahasõidud

Tere!

Peale kolleegidega konsulteerimist selline tagasiside:

1.	Kernu metskond 175 loobume mahasõidu soovist. Saame vajadusel
taotleda vana Pärnu maantee pealt ajutise mahasõidu või ladustamisloa.
2.	Vardi metskond 8 sobib teie pakutud asukoht kui pöörderaadiuseks
jääb ikka 15 m.
3.	Vardi metskond 10 sobib kergtee ületamiseks tehtud mahasõit vana
Pajaka tee alguse peale. Kergteest põhja suunas olevale kolmnurgale saame
vajadusel ligi ka kummimattidega ülesõidu abil.
4.	Vardi metskond 33. Kas siin oleks mõeldav perspektiivse mahasõidu
näitamine ilma väljaehitamiseta? Meie mure on, et kui meil on tulevikus
vajadus sealt ajutist mahasõitu rajada, siis oleks kindlus, et see on ka
teostatav.

Lugupidamisega,

Jürgen Kusmin

Planeeringute spetsialist

Kinnisvaraosakond

Riigimetsa Majandamise Keskus

+ 372 505 3387

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.rmk.ee/> www.rmk.ee

 <https://www.rmk.ee/>  <https://www.facebook.com/riigimets/>
<https://www.instagram.com/riigimets/>
<https://www.linkedin.com/company/rmk/posts/?feedView=all>
<https://www.youtube.com/@Riigimets>

From: Elle Tamm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, March 27, 2025 2:15 PM
To: Jürgen Kusmin <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Indrek Oden | Roadplan <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: Kernu-Päädeva eelprojekti lahendus ja RMK mahasõidud

[email-masked] <mailto:[email-masked]>
saada teile sageli meilisõnumeid. Lugege täpsemat teavet selle kohta, miks
see on oluline <https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification>

Tere,

Telefonivestluse jätkuks selgitan iga RMK kirjas 27.03.2025 nr
3-1.1/2025/1789 toodu mahasõidu kaupa kas ja kuidas saame märkusega
arvestada. Üldine põhimõte on, et TRAM rekonstrueerib olemasolevaid
mahasõite ja uusi rajab vaid juhul kui võtame mõnelt kinnistult mahasõidu
ära, et kinnistu ei jääks juurdepääsuta, st asendame ära võetud mahasõidu
teises asukohas. Kui kinnistu asub täna riigitee ääres ja mahasõitu ei
ole, siis TRAM kohustus ei ole ka uut rajada, seda saab huvitatud isik
teha oma kuludega ja taotleda täiesti eraldi riigitee projektist.

1.	Kernu metskond 175. Antud kinnistul ei ole täna riigiteedelt
mahasõite, mistõttu ei saa TRAM ka midagi uut oma projektis projekteerida
ja rajada. Küllaga saab taotleda ja riigiteelt rajada vajaduse korral
mahasõidud RMK.

Olemasolev situatsioon Maa-ameti kaardirakenduse väljavõttel (ol.olevad
mahasõidud puuduvad):

2.	Vardi metskond 8. Parempoolsele lahustükile on Margu tee mahasõit
näidatud (väljavõttel alumine noolega tähistatud koht). Vasakpoolsele
lahustükile saame näidata ühenduse täna ol.oleva Lepiku teega, saame selle
projekti lisada (ülemine noolega näidatud koht).

3.	Vardi metskond 10. Paraku kergliiklustee asukohta muuta ei saa,
kuna see on seotud põhimaanteele kavandatud kergliiklustunneliga.
Funktsionaalsuse ning kasutusmugavuse tagamiseks on kergliiklejatele
kavandatud otseseim ja lühim trajektoor tunnelini.

Lõunapoolsele kolmnurksele lahustükile saame näidata mahasõidu ol.oleva
Vardi-Nurme tee  trajektooril (väljavõttel näidatud kohta), et selle
teelõigu kaudu saate lahendada juurdepääsu.

Teisele tekkivale (ülemisele) kolmnurksele peaks tulevikus ja vajaduse
ilmnemisel rajama mahasõidu RMK, sinna uut mahasõitu rajada TRAMil alust
ei ole. Vahekauguste probleemi ei ole ja uuelt kogujatee lõigult leiab
mahasõidule sobiliku asukoha, st saab juurdepääsu tagada.

4.	Mahasõitude rekonstrueerimisel lähtume mahasõidu tänastest
mõõtmetest, rekonstrueerime tänases mahus. Suuremaks ehitamine ei ole TRAM
ülesanne. Siiski nt väljavõttel näidatud kohas vaatame pöörderaadiused üle
ja vajadusel korrigeerime.

5.	Vardi metskond 33. Kinnistul puudub soovitud asukohas mahasõit, st
tegemist on uue mahasõidu taotlusega. Riigitee projektiga sellel kinnistul
olemasolevaid mahasõite ei likvideerita, seega TRAMil puudub alus uue
mahasõidu kavandamiseks.

Palun ülaltoodud selgituste osas ka tagasisidet, et olete tutvunud ja et
kavandatud täiendused on sobilikud.

Lugupidamisega

Elle Tamm

Projektijuht

planeerimise osakond

+372 559 76 476

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Transpordiamet

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.